Friday, December 31, 2010

selamat pulang..


assalamualaikumm...^_^
hari ni dah nk balik nilai dh..!_!
berat rase hati mau balik...
dok umah seminggu mcm 1 hari  je..
klo dok sane smmgu mcm 1 thun,,,
addduhhh..
nikmatnye dok kat umah..
nikmatnye dok ngan family...
seksanya dok sane...
xnk balik...
tp mesti balik jgk untuk teruskn perjuangan yg belom abes lg...
bnyk lagi perlu tempuh...

~~ya Allah..
kuatknlah hati..
kuatknlah semangat...
jgn mudah menyerah dan putus asa...
teruskn perjuangan..

Terkadang apa yang kita harapkan tidak sesuai dengan kenyataan. Jangan mudah putus asa dulu. sesuatu yang terjadi pada kita, anggap itulah yang terbaik. Kadang2 apa yang kita rasa baik belum tentu itu yang terbaik. Hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui yang terbaik bagi umatnya..Itulah hidup,kadang2 senang...kadang2 susah. Kuncinya adalah kerja keras dan berdoa, setelah itu hnya brtawwakal pdNYA, apapun yang terjadi itulah yang terbaik. INSYAALLAH..^_^






la tahzan...



la tahza....
jgn bersedih...
mesti kuat...!
sesungguhnya Allah bersama kita...:)
“Jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah, sesungguhnya yang berputus asa itu adalah mereka yang kafir” Surah Yusuf ayat 12.

Ya Allah Kuatkanlah aku,
Kerana aku terlalu lemah,
Jangan ya Allah kau biarkan aku tewas,
Kuatkanlah hatiku menempuhinya,
tabahknlah hatiku...kuatknlah imamku...^_^
amin..

kaawinnlah...^_^


Aku...ingin drimu.. 
jadi yang halal buatku..
agar dpt drimu mnjga driku,
 dapat mendidikku, 
dapat membimbingku ke jalan yang diredhoinya.. 
menjadi imamku,
 menjadi penyejuk hatiku,
 menjadi kekasih hatiku dunia akhirat,
dan memimpinku ke syurganya...

insyaAllah..^_^

Thursday, December 30, 2010

tahun baru..:)

assalamualaikum..:)
lagi beberapa jam tirai 2010 akan berlabuh dan gerbang 2011 akan tiba...
mengimbas kembali baki2 yg tlh dilalui pd tahun 2010 bnyk azam yg xtertunai..
jd tanamkn niat....
insyaAllah...dengan brmulanya tahun bru...bermulalah azam yang baru....
kehidupan yang baru..
yang berlalu biar lah berlalu...mgkin yg berlaku ade hikmahnya...
"Allah tidak akan menguji dan membebani seseorang itu melainkn sesuai dengan kesanggupannya"..(surah al-baqarah ayat 286)
sesungguhnya disamping kesusahan bersamanya adalah kemudahan...insyaAllah...setiap yg berlaku mesti...mesti ade hikmahnya...
maka "Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah- daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).”
(Surah Al-Imran ayat 200)"


tutup buku lama...bukak buku baru...
syukur..masih diberi nyawa dan peluang oleh Allah sampai hari ini untuk terus beribadat kepadaMU...
alhamdulillah..:)




Wednesday, December 29, 2010

!_!


wahai teman...wahai sahabat..
janganlah engkau berjalan dihadapanku, kerna aku bukan pemimpin yg baek...
jangan juga berjalan di belakangku, kerna aku bukan pengikut yg baek..
tp..
duhai sahabat...berjalanlah seiring dan pimpin tanganku..
tegurlah aku tika aku mulai sombong...

tegurlah aku tika aku mulai angkuh..
tegurlah aku tika aku mulai lalai dengan keseronokan dunia..
igtknlah aku tika aku mulai lupa akan PEMILIK DUNIA..
bimbinglah aku ke jln yg benar...
nasihatlah aku wahai shbt tika aku lemah...!_!
ssguhnya....aku amat perlukan seseorg PEMBIMBING untuk aku lebih kuat menghadapinya...=(

Ya Allah...
bantulah hambamu ini...
kuatkn lah hati ini...
jgn berikn hati ini mengalah bila hati ini tdk terdaya untk hadapiny...
Ya Allah...
jgn kau palingkan hati ini setelah engkau memberi hidayah kpd dri ini...
amin..!_!

Tuesday, December 28, 2010

dia pilihan ku...moga dia jodohku..amin..^_^

Aku sedang menanti dia..
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah
Dia seorang lelaki yang tegas dan berani
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah

Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya
Dia sentiasa mengingati mati
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata
Kita hambaNYA adalah pelakon
Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkkara-perkara maksiat
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran islam

Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa
Dia sentiasa menjaga solatnya kerana itulah maruah dirinya
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah malu mempertahankan agama IslamNYA
Kerana Islam adalah Ad-din ALLAH yang sebenar-benarnya
Dia sentiasa ingin mencontohi sifat-sifat mulia Rasulullah S.A.W
Dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya
Kekasih sejatinya dan kekal abadinya ialah ALLAHURABBI

Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha
Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku padanya
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku PadaNYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia
Siapakah dia???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodohku itu
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
Kerana dia pilihanku..


cinta smpai syurga..:) insyaAllah..:)



Perpisahan itu menyakitkan.
Ia perit dan pahit.
Tapi sakit,perit dan pahit itu bersebab.
Perpisahan itu kerana sayang dan cinta.

Cinta kerana tidak mahu melemparkan diri dan orang yang disayangi ke lembah neraka.
Sayang kerana sama-sama mahu menuju syurga.

Apalah ertinya cinta jika sama-sama terbuai noda?
Sama-sama mengumpul saham dosa lantas di hisab dan di seksa di akhirat kelak?
Bukan itu definisi cinta..

Cintakah kamu padanya sedangkan yang patut kamu cintai terlebih dahulu adalah PenciptaMu sendiri?
Cintakah kamu padanya sedangkan kekasih Allah pun kamu belum cukup kenali?
Cintakah kamu padanya sedangkan diri sendiri belum pandai kamu urusi?
Tanyalah dirimu sendiri wahai hati..

Layakkah memberinya cinta sedangkan dirimu sendiri masih bengkok?
Ya,memang seorang lelaki dicipta untuk meluruskan tulang rusuk nan bengkok ini..
Tapi bukankan lebih baik jika kita yang berusaha meluruskan diri sendiri?
Lelaki itu hanya pendorong,diri sendirilah yang harus berusaha..
Harus berazam untuk menggapai redha Allah,
Cintailah dia kerana Allah..

Letaklah cinta itu di tempat yang sepatutnya
Sebelum menggapai cinta insan,belajarlah dulu mencintai Allah dan rasulnya,
Belajarlah dulu untuk bersedia..
Baiki diri,baiki akhlak,baiki hubungan dengan Ya Rahman..

Jika cintanya masih lagi menjadi milikmu,
Jika sudah tertulis jodohmu dengannya,
maka bersyukurlah,
Jika tidak,berlapang dadalah kerana Allah sudah menentukan yang lebih baik buatmu kelak,
Seseorang yang mencintaimu kerana dia juga mencintai Allah,

Tiba saat itu kelak pasti kau sedar,
Perpisahan yang dulunya perit,
Telah membawa erti kebahagiaan yang sebenar,
yang pasti bukan saja di dunia,
malah juga di akhirat kelak..
insyaAllah..^_^

Monday, December 27, 2010

MOHON..

"Ya Allah, 
aku ini lemah, maka kuatkanlah aku dalam keredhaanMu,
 dan bimbinglah aku kepada kebaikan,
 dan jadikanlah Islam itu tempat aku meletakkan keredhaan,
 ya Allah aku ini lemah, 
maka kuatkanlah aku yang hina ini.. maka muliakanlah aku,
 aku ini miskin maka kayakanlah aku,
 dan kurniakan rezki padaku"

selagi mana terdaya..
akuilah, kita hambaNya..
bukan hamba nafsu..
bukan hamba lelaki..
bukan juga hamba perempuan..
kita hambaNya..
kita hambaNya..
kita hambaNya..
seorang hamba hanya patuh kepada seorang Tuan.

CINTA YG KEKAL..::)

Ada seorang jejaka yang memiliki kekasih yang sangat dicintainya dengan sepenuh hati. Apapun dilakukan demi menunjukkan rasa cintanya pada permata hatinya ini. Suatu saat, pria ini berkata kepada kekasihnya, "kekasihku, aku akan memberikan apapun yang kamu minta, asalkan aku menilai hal itu baik buatmu. Krn aku tidak ingin melihat engkau kecewa dengan pilihanmu yang salah".

Hari demi hari berlalu mengiringi perjalanan cinta mereka. Jejaka ini tak pernah memalingkan hatinya atau melupakan kekasihnya. Sementara sang wanita merasa berbahagia memiliki jejaka ini. Hingga suatu hari, wanita ini meminta sesuatu dari kekasihnya. Dia menginginkan seutas rantai dengan berlian yg sgt cntik.. Ketika jejaka ini mendengar permintaan kekasihnya, dia menolak. Dia berkata," kekasihku, bukannya aku tidak mau atau tidak bisa membelikanmu rantai itu. Tapi sangat berbahaya bila engkau memakai nya... Bila ada orang yang gelap mata, dia akan merampas rantai itu dan kalau itu terjadi, bukan hanya kamu yang celaka, aku juga akan sangat menderita melihatmu seperti itu. Aku hanya tidak mau kamu mendapat celaka". Tapi kekasihnya terus meminta rantai itu dan tidak mau mendengar nasehatnya. Akhirnya rantai itu pun dibeli dan dipakai oleh sang wanita.

Selang beberapa hari, apa yang ditakutkan oleh jejaka ini benar-benar terjadi. Ada 2 orang penjahat yang merampas rantai itu saat kekasihnya sedang menunggang motor. Rantai itu pun terampas dan wanita ini terjatuh dari motornya. Mendengar berita ini,si jejaka langsung menemui kekasihnya, membawanya pulang dan mengubati lukanya. Dengan menangis, jejaka itu berkata," Mengapa engkau tidak mau menuruti kata-kataku? Engkau mendapat celaka seperti ini, aku merasa sepuluh kali lebih sakit daripadamu". Wanita ini menangis, dia menyesal dan berkata, "maafkan aku, aku bersalah padamu karena tidak mendengar perkataanmu dan menuruti keinginanku sendiri. Aku menyesal. Maukah engkau memaafkan aku?". Dengan penuh cinta kasih jejaka ini memeluk kekasihnya dan berkata, "Aku memaafkanmu sejak tadi, Aku bahagia karena aku bisa memelukmu dalam keadaan engkau masih hidup. Mulai sekarang, turutilah perkataanku karena aku tidak pernah akan membuatmu celaka". Kekasihnya mengangguk dan mereka menangis bahagia...

SAHABAT.. Bukankah cerita itu mirip dengan hidup kita seharian yang kita lewati bersama TUHAN? Tuhan adalah jejaka itu dan kita adalah sang wanita. Ketika awal kita mengenal DIA, kita berkobar-kobar dan melalui setiap detik dalam hidup dengan bahagia. Tetapi dengan berjalannya waktu, saat kita menginginkan sesuatu dan memohon padaNYA, seringkali permohonan kita tidak sesuai dengan kehendak TUHAN. Tapi kita terus memaksa dan merengek seperti anak kecil. Saat TUHAN benar-benar mengabulkan permohonan kita, belum tentu itu baik buat kita. Malah kita kecewa karena menuruti keinginan kita sendiri. Saat itu terjadi, barulah kita ingat padaNYA, kita menyesal dan minta ampun.

Beruntunglah karena kita memiliki ALLAH yang Maha Pengampun. Dia tidak pernah menolak bila kita memohon ampun atas semua kesalahan dan kekerasan hati kita.
TUHAN tidak pernah meninggalkan kita. Tetapi seringkali kita yang meninggalkanNYA. Dan apa yang DIA lakukan? Denga sabar DIA menunggu kita kembali padaNYA
SAHABAT, ingatlah :
Saat kita berhenti melangkah jauh dariNYA, maka DIA tersenyum...
Saat kita menoleh padaNYA, maka DIA tertawa...
Saat kita berbalik padaNYA, maka DIA membuka kedua tanganNYA...
Saat kita melangkah 1 Langkah ke arahNYA, maka DIA akan BERLARI 1000 LANGKAH MENGHAMPIRI KITA....
Sungguh cintaNYA pada kita takkan pernah berkesudahan.. PRAISE THE LORD...

rinduuu...:(



wahai kekasih...
tahukah engkau aku rindu akn drimu...?? :(
walau pon kau lihat dri ini kuat tanpa drimu...
walau pon diri ini sepi tnpa sms..
tp hakikatnya hati ini gelisah..
hanya Tuhan saja yg tahu hati ini....:(
susahnya ya Allah..
kuatknlah hati ini...
rindunya pada dia...
ya Allah..
jauhkn lah prasaan ini..
jgnlh biarkn aku merinduinya lebih drpd merinduiMU...:(

Saturday, December 25, 2010

tafakur

Ya Allah... Ya Allah...

Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...



Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduaan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan



Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijap kalbu
Antara Kau dan aku



Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduaan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan



Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara Kau dan aku



Ya Allah Ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir irodat-Mu



Pimpinlah daku dalam redho-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah Ya Tuhanku



Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduaan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan



Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara Kau dan aku



Ya Allah Ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir irodat-Mu



Pimpinlah daku dalam redho-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah Ya Tuhanku



Ya Allah ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir irodat-Mu



Pimpinlah daku dalam redho-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya padamu aku mengadu
Ya Allah Ya Tuhanku



Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...

Thursday, December 23, 2010

Ya Allah..:(

Dalam mengenang kisah hidup silam
Ku sedar dari kesilapan lalu
Tuhan beratnya dosa-dosaku
Masihkah ada ampunan buatku

Tuhan...Dalam menempuh hidup ini
Banyaknya dugaan datang menguji
Tuhan...Ada yang dapatku gagahi
Dan ada yang gagal kuhindari

Tuhan...Dosaku menggunung tinggi
Tapi taubatku tak kutepati
Tuhan...Rahmat-Mu melangit luas
Terlalu sedikit kubersyukur

Kini kukembali pada-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Mogakan terampunlah dosa-dosaku
Biarpun ujian melanda
Ku tetap berkasih pada-Mu
Kerna kuyakin kasih-Mu
Kekal tiada sudahnya...

ShoutMix chat widget